Sunday, September 20, 2009

Reising

Nå blir det mye reising på meg fremover. To billetter er bestilt allerede. En til Oslo og en til Trondheim. Den 8-12 oktober reiser jeg til Broren min sammen med mamma og pappa. Det blir gøy. Det flytter inn i ny bolig nå i slutten av september. Gleder meg til å se hvordan de har fått det. Og se Alma tanteungen min på snart 6 mnd igjen. Det blir gøy å se hvordan hun har utviklet seg fra i sommer. Det er alltid koslig med barn i nærheten.

Den 13-15 november reiser jeg med nattoget til Trondheim. Jeg skal besøke Marie som jeg gikk i klasse med i fjord. Hun går på en folkehøgskole rett utenfor Trondheim. Det blir gøy og se hvordan hun skal bo det neste året. Det blir så gøy å se henne igjen. Vi skal shoppe og ha det gøy. Kanskje jeg til og med blir kjent med noen av Marie sine venner. Jeg kommer til Trondheim med morgen toget og reiser hjem med nattoget på søndagen. Jeg fikk litt sjokk når Marie sa at det var 2 km til nærmeste busstopp og over 3 km til nærmeste butikk så da ska jeg virkelig få trim.

Jeg skal oppdatere bloggen min etter disse to turene så skal dere få høre hvor fint jeg har hatt det?

På torsdagen den 17 september var det eldste tantebarnet mitt 2 år. Det var stas. Hun er blitt så stor og forandret. Av meg fikk hun baksett. I tillegg til bakesettet fikk hun leke kjøkken, kjelesett, plast mat, forkle og masse fint til kjøkkenet sitt. Det var nesten så alle hadde planlagt at vi skulle kjøpt kjøkkenting. Hun er storesøster til Josefine på 3 mnd. Det er så søtt for hun kysser og er god med henne. Hun har ikke vært sjalu en eneste dag. Jenta på 2 år hadde 3 feiringer det sier bare litt at hun begynner å bli stor. Jeg er gla i deg Mathea.

Skal dere noe ut å reise i første fremtid?

2 comments:

Hege said...

Veldig koselig at dere kommer nedover :)

marianne said...

takk takk:D
jeg gleder meg veldig til å se dere alle tre.